Byten och returer



Enligt distansavtalslagen har du alltid 14 dagars ångerrätt, från när du mottagit din order, om du ångrar ditt köp. Vänligen notera att om varan returneras i ett skick som är sämre än vad som är rimligt för att testa varans funktion och egenskaper så kan du behöva ersätta värdeminskningen av produkten. Om du vill utnyttja ångerrätten behöver du skicka tillbaka varan inom 14 dagar från att du har meddelat att du ångrar ditt köp.

Utöver ångerrätten har du alltid 100 DAGARS ÖPPET KÖP hos oss på Hatstore.

Så här gör du din retur:

  1. Skriv ut denna RETURSEDEL

  2. Paketera produkten väl, gärna i originalförpackningen så att returen kommer fram i gott skick, tejpa igen och klistra/tejpa på din fraktsedel på paketet

  3. Lämna in din retur på ditt postombud

  4. Så snart vi mottar din retur (senast inom 14 dagar) kommer vi att skicka en bekräftelse till din email och återbetala/uppdatera din faktura för produkten du returnerat, minus returfrakt (40 kr).

 

Ångerrätten gäller INTE för produkter med personlig design. Det är dock möjligt att avbryta en order med personlig design innan den är producerad. Dubbelkolla alltid orderbekräftelsen som skickas till din email när din beställning har gått igenom och kontakta vår kundtjänst direkt om du vill avbryta din order. Vi kan inte avbryta en produkt egen design mot full återbetalning om den redan är producerad.

Om det är kort tid till det att fakturan förfaller, rekommenderar vi er att kontakt Klarna på 08 120 120 10 eller logga in på Klarnas hemsida.

Vill du göra ett byte?

Vi erbjuder inte traditionella byten utan endast returer. Följ stegen ovan hur du gör en retur och placera sedan en ny beställning på den produkt du vill beställa i stället, så skickar vi ut din nya beställning så snart som möjligt.

Reklamation

Vi svarar för att våra varor ska vara felfria vid leverans. Sömmar och spännen ska vara intakta.  

Om ni misstänker att ni fått en felaktig vara, vänligen kontakta oss via mail på info@hatstore.se. Skriv Reklamation och ordernummer i ämnesraden samt en kort beskrivning om vad som är fel med varan och en bild på vad du önskar att reklamera.

Vi är mån om våra kunder och vill därför komma överens om en lösning som passar båda parter. Vid eventuell tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Alternativ tvistelösning: http://ec.europa.eu/odr

Förutsatt att produkterna inte är det vid leverans, är missfärgade produkter inget som omfattas av reklamation då det betraktas som slitage.


Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du alltid 14 dagars ångerrätt, från när du mottagit din order, om du ångrar ditt köp. Vänligen notera att om varan returneras i ett skick som är sämre än vad som är rimligt för att testa varans funktion och egenskaper så kan du behöva ersätta värdeminskningen av produkten. Om du vill utnyttja ångerrätten behöver du skicka tillbaka varan inom 14 dagar.

Utöver ångerrätten har du alltid 100 dagars öppet köp hos oss på Hatstore.

Ångerrätten gäller INTE för produkter med personlig design. Det är dock möjligt att avbryta en order med personlig design innan den är producerad. Dubbelkolla alltid orderbekräftelsen som skickas till din email när din beställning har gått igenom och kontakta vår kundtjänst direkt om du vill avbryta din order. Vi kan inte avbryta en produkt egen design mot full återbetalning om den redan är producerad.