Byten och returer



Returer & reklamationer

Du har alltid 100 dagars öppet köp hos oss på Hatstore.

Registrera din retur eller reklamation här!


Så här gör du din retur:

1. Registrera din retur här och välja vilken/ vilka produkter du vill returnera.

Klicka här

2. Paketera produkten väl, gärna i originalförpackningen så att returen kommer fram i gott skick, tejpa igen och klistra/tejpa på din fraktsedel på paketet

3. Lämna in din retur på ditt närmaste Postnord- ombud

4. Så snart vi mottar din retur (senast inom 14 dagar) kommer vi att skicka en bekräftelse till din email och återbetala/uppdatera din faktura för produkten du returnerat, minus returfrakt (40 kr).

Vill du göra ett byte?

Vi erbjuder inte traditionella byten utan endast returer. Följ stegen ovan hur du gör en retur och placera sedan en ny beställning på den produkt du vill beställa i stället, så skickar vi ut din nya beställning så snart som möjligt. Observera att du inte har rätt att göra byten på produkter med personlig design.

Så här gör du din reklamation:

1. Om du tror att du har fått en vara som är felaktig eller defekt, ber vi dig vänligen att använda vår retur- och reklamationsportal här för att registrera ärendet.

2. Vi uppskattar om du tydligt beskriver felet på produkten och bifogar bilder som visar den defekt du vill reklamera – detta underlättar hanteringen för oss.

3. När du har registrerat reklamationen skapar vi ett ärende och återkopplar till dig inom 24 timmar med en lösning. Vi lägger stor vikt vid att hantera reklamationer smidigt och ser fram emot att lösa situationen för dig.

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du alltid 14 dagars ångerrätt, från när du mottagit din order, om du ångrar ditt köp. Vänligen notera att om varan returneras i ett skick som är sämre än vad som är rimligt för att testa varans funktion och egenskaper så kan du behöva ersätta värdeminskningen av produkten. Om du vill utnyttja ångerrätten behöver du skicka tillbaka varan inom 14 dagar.

Ångerrätten gäller INTE för produkter med personlig design. Det är dock möjligt att avbryta en order med personlig design innan den är producerad. Dubbelkolla alltid orderbekräftelsen som skickas till din email när din beställning har gått igenom och kontakta vår kundtjänst direkt om du vill avbryta din order. Vi kan inte avbryta en produkt egen design om den redan är producerad.

Om det är kort tid till det att fakturan förfaller, rekommenderar vi er att kontakt Klarna på 08 120 120 10 eller logga in på Klarnas hemsida.


Vi är mån om våra kunder och vill därför komma överens om en lösning som passar båda parter. Vid eventuell tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Alternativ tvistelösning: http://ec.europa.eu/odr

Förutsatt att produkterna inte är det vid leverans, är missfärgade produkter inget som omfattas av reklamation då det betraktas som slitage.