Köpvillkor



Hos oss, Hatstore World AB, 556913-5436, (hädanefter Hatstore.se, Hatstore, vi, oss och vår), är det säkert, enkelt och fritt från obehagliga överraskningar att handla. Vi har 100 dagars öppet köp samt snabba leveranser.

När du lägger en beställning på Hatstore.se så godkänner du våra köpvillkor. Läs igenom våra köpvillkor innan du bekräftar ditt köp. Vid godkännande av Hatstores köpvillkor godkänner du även vår Integritetspolicy. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda Hatstore.se godkänner du vår användning av cookies i enlighet med vår cookies policy.

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

Hatstore förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Vid misstänkt bedrägeri kommer kontakt att tas med polisen. Alla bedrägerier polisanmäls.​

 

1. Betalning och säkerhet

Vår betalningsleverantör Klarna tillhandahåller betalning via kort, internetbetalning, faktura och delbetalning. I kassan finner du Klarnas egna villkor. Dessa villkor godkänner du genom att slutföra ditt köp. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader, detta är ingenting Hatstore står för, utan det är Klarnas villkor. För frågor om betalning hänvisar vi till Klarna.

Vi tar inte ut någon avgift för något av våra betalsätt. Väljer du betalsätt Faktura så kommer fakturan att skickas till den mailadress du registrerat till din beställning. Till din mailadress skickas även din Orderbekräftelse när din beställning gått igenom.

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade. Vid kortköp behandlas din kortinformation säkert och konfidentiellt.

Genom att klicka på "Slutför köp" accepterar du som kund att köpet innebär ett betalningsansvar.


2. Leverans, transport och ej uthämtade paket

Vi skickar ditt paket direkt till din brevlåda.  Får ditt paket inte plats i brevlådan så går det istället till ditt närmaste postombud där du kan hämta ut det. Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketet från ditt ombud.

HÄR kan du läsa om våra leveranstider. 

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör och Postnord. Vi reserverar oss även för längre leveranstider vid högtider och kampanjer.

Du har rätt att häva ditt köp vid eventuell leveransförsening, förutsatt att din order ännu inte är skickad. När din beställning är skickad från vårt lager, har vi inte möjlighet att återkalla ditt paket utan det kommer att levereras till din brevlåda eller ditt Postnord-ombud för att hämtas av dig inom 7 dagar. Om du inte hämtar ut paketet kommer det att skickas tillbaka till Hatstore som ”Ej uthämtat”. Detta är inte en Retur. När Hatstore mottar en beställning som ej uthämtat debiteras en avgift på 100 svenska kronor (SEK) för att täcka hantering, administration- och fraktavgift. Undantag gäller för produkter med personliga tillval och egen design, där vi inte återbetalar eftersom dessa produkter inte omfattas av ångerrätten.  Läs HÄR om hur du gör en retur. Om vi mottar retur med en produkt med personligt tillval ej uthämtat kommer vi vänta i 2 månader på kontakt från dig som beställare för att kunna skicka ut din beställning till dig. Om vi inte hör av dig inom 2 månader kommer vi att kassera din produkt.

Upptäcker du att ditt paket skadat ska du anmäla detta direkt på plats. Du gör en reklamation till transportören direkt på utlämningsstället. Kontakta sedan oss om skadan via email, och ange ”Transportskada” och ditt ordernummer i ämnesraden.

Via Hatstore.se har vi endast möjlighet att leverera till adresser i Sverige. Vi kan därför inte skicka till Åland.  Om det är ett annat land du vill skicka till, kontakta vår kundtjänst via email för information.

Vid omständigheter utanför Hatstores kontroll, så kallat Force Majeure, exempelvis, men inte begränsat till, naturkatastrof, elavbrott, arbetskonflikt är Hatstore befriat från ansvar gentemot dig som kund.


3. Priser, kampanjer och rea

Alla priser på Hatstore.se anges i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms.

Priser för egendesignade kepsar finns sammanställda på HÄR där du designar dina egna produkter.

Det är priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter samt slutförsäljning. Vi kan inte erbjuda samma pris som produkten hade under rea/kampanjen efter reans/kampanjens slutdatum.

Rea och kampanjvaror går att returnera förutsatt att produkten inte har några personliga tillval. För information om returer, se 6 Ångerrätt, byten och returer.

Vi reserverar oss även för längre leveranstider vid högtider och kampanjer.


4. Designa själv, logo, och personliga tillval

På vissa produkter i sortimentet har du möjlighet att välja till egen design. Vid köp av sortimentprodukter med sidobrodyr broderar/patchar vi endast på sidorna, inte bak eller fram. För brodyr på fram och/eller baksida hänvisar vi till Custom Made-verktyget som du hittar HÄR

I vårt Custom Made-verktyg har du möjlighet att designa på ett flertal olika produkter. Det du designar kommer vi att brodera på produkten du valt. Det är endast de produkter som du ser i Custom Made-verktyget som vi erbjuder brodyr på.

Vi har endast möjlighet att brodera inom brodyrområdet som visas med en streckad ruta i Custom Made-verktyget och kan inte brodera utanför brodyrområdet. Visualiserade bilder är endast en ungefärlig förhandsgranskning av slutgiltig produkt. Vi reserverar oss för eventuella mindre avvikelser. Färger i produktbilder och färgkartor ska endast anses vara ungefärlig fingervisning av faktisk färg. Färger kan upplevas olika mellan olika bildskärmar. Missvisande färg godkänns därför inte som skäl till reklamation.

Notera att leveranstiden är längre för produkter med egendesign. Du kan läsa mer om våra leveranstider HÄR.

Vi förbehåller oss rätten att neka designer som innehåller olämpligt och/eller stötande innehåll. Detta gäller exempelvis, men är inte begränsat till, rasistiska och nazistiska logotyper, motiv och/eller budskap. Hatstore har tolkningsföreträde på de logotyper, motiv och/eller budskap som laddas upp på Hatstore.se.

Ångerrätt gäller inte på produkter med personlig design. Om du märker att din design inte stämmer i din orderbekräftelse, eller att du ångrar din beställning så kontakta kundtjänst direkt för att vi ska ha möjlighet att lösa det. Det är ditt ansvar som kund att dubbelkolla så att din design stämmer i din orderbekräftelse. Läs mer om att ändra, eller avbryta en beställning med egen design i 5 Ändra och avbryta beställning.

Vi respekterar copyright och förbehåller därmed rätten att avbryta beställningar som inskränker på upphovsrätten (copyright). Vid uppladdning av logo eller bild försäkrar du oss att du har fullständiga rättigheter att använda logotypen eller bilden. Vid beställning accepterar du vårt köpevillkor och vi befrias av från alla fordringar och anspråk som görs gällande brott mot upphovsrättsskyddet och copyright.  Du blir, och är, ansvarig för att skriftlig tillåtelse för logotypens användning i kommersiellt syftes, finns om behov uppstår. Med detta köpevillkor friskrivs Hatstore för alla kostnader för försvaret och övriga kostnader som uppstår om det blir domstolshandling.


5. Ändra och avbryta en beställning

Du har rätt att avbryta din beställning innan beställning innan vi har skickat din order. Läs mer om detta i 2 Leverans, transport och ej uthämtade paket.

Du har möjlighet att ändra leveransadress innan din beställning har skickats från oss. Om du märker att något med din beställning inte stämmer i din orderbekräftelse så kontakta kundtjänst för att vi ska ha möjlighet att lösa detta innan din beställning skickats från vårt lager.

Ändringar av egen design är möjligt om vår kundtjänst hinner stoppa ordern före produktion, därför är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst direkt om du upptäcker ett fel. Dubbelkolla alltid orderbekräftelsen som skickas till din email när din beställning har gått igenom. Vi kan inte avbryta en order med egen design om den redan är producerad.

Logo-orders som är påbörjade går att avbryta, dock mot kostnaden för logohanteringen på 250 kronor. Har Logo-ordern broderats och skickats har vi inte längre möjlighet att avbryta din beställning.


6. Returer, öppet köp och ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du alltid 14 dagars ångerrätt, från när du mottagit din order, om du ångrar ditt köp. Vänligen notera att om varan returneras i ett skick som är sämre än vad som är rimligt för att testa varans funktion och egenskaper så kan du behöva ersätta värdeminskningen av produkten. Om du vill utnyttja ångerrätten behöver du skicka tillbaka varan inom 14 dagar från att du har meddelat att du ångrar ditt köp.

Utöver ångerrätten har du alltid 100 dagars öppet köp hos oss på Hatstore.

Så här gör du din retur:

1. Registrera din retur här och välja vilken/ vilka produkter du vill returnera.

Klicka här

2. Paketera produkten väl, gärna i originalförpackningen så att returen kommer fram i gott skick, tejpa igen och klistra/tejpa på din fraktsedel på paketet

3. Lämna in din retur på ditt närmaste Postnord- ombud

4. Så snart vi mottar din retur (senast inom 14 dagar) kommer vi att skicka en bekräftelse till din email och återbetala/uppdatera din faktura för produkten du returnerat, minus returfrakt (40 kr).

Ångerrätten gäller INTE för produkter med personlig design. Det är dock möjligt att avbryta en order med personlig design innan den är producerad. Dubbelkolla alltid orderbekräftelsen som skickas till din email när din beställning har gått igenom och kontakta vår kundtjänst direkt om du vill avbryta din order. Vi kan inte avbryta en produkt med egen design mot full återbetalning om den redan är producerad.

Om det är kort tid till det att fakturan förfaller, rekommenderar vi er att kontakt Klarna på 08 120 120 10 eller logga in på Klarnas hemsida

Vill du göra ett byte? Vi erbjuder inte traditionella byten utan endast returer. Följ stegen ovan hur du gör en retur och placera sedan en ny beställning på den produkt du vill beställa i stället, så skickar vi ut din nya beställning så snart som möjligt. Observera att du inte har rätt att göra byten på produkter med personlig design.

Observera att Ej Uthämtade paket inte räknas som utnyttjande av ångerrätten, se stycke 2 Leverans, transport och ej uthämtade paket.

Vid returer ämnade för ett annat företag än Hatstore väntar vi i 2 månader på kontakt från avsändaren innan felreturens innehåll kasseras. Vid kontakt från avsändaren till felretur erbjuder vi oss att skicka tillbaka returen till avsändaren mot fraktkostnaden.


7. Reklamation

Så här gör du din reklamation:

1. Om du tror att du har fått en vara som är felaktig eller defekt, ber vi dig vänligen att använda vår retur- och reklamationsportal här för att registrera ärendet.

Klicka här

2. Vi uppskattar om du tydligt beskriver felet på produkten och bifogar bilder som visar den defekt du vill reklamera – detta underlättar hanteringen för oss.

3. När du har registrerat reklamationen skapar vi ett ärende och återkopplar till dig inom 24 timmar med en lösning. Vi lägger stor vikt vid att hantera reklamationer smidigt och ser fram emot att lösa situationen för dig.Missfärgade produkter är inget som omfattas av reklamation då det betraktas som slitage, förutsatt att produkterna inte är det vid mottagande av varan.

Visualiserade bilder är endast en ungefärlig förhandsgranskning av slutgiltig produkt. Vi reserverar oss för eventuella mindre avvikelser. Färger i produktbilder, färgkartor och simulationen i vårt Designa själv-verktyg kan upplevas olika mellan olika bildskärmar. Missvisande färg godkänns därför inte som skäl till reklamation.

Vi är mån om våra kunder och vill därför komma överens om en lösning som passar båda parter. Vid eventuell tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Alternativ tvistelösning: http://ec.europa.eu/odr


8. Personuppgifts- och cookiepolicy

Vi strävar efter att hantera dina personuppgifter på bästa sätt och följer dataskyddsförordningen GDPR där reglerna för personuppgiftshantering finns reglerade.

Information om vilka personuppgifter vi samlar in, till vilket syfte samt hur vi behandlar dem beskrivs i vår Dataskyddspolicy. Vid godkännande av dessa köpvillkor godkänner du även vår Dataskyddspolicy. Det är därför viktigt att du tar del av policyn innan du genomför ditt köp.

 

Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du vår användning av cookies i enlighet med vår Cookie policy. Läs mer om hur vi hanterar cookies här.


9. Nyhetsbrev och SMS-utskick

När du handlar hos oss på Hatstore får du också möjlighet att ta del av vårt nyhetsbrev som utkommer 1–2 gånger i veckan. Nyhetsbrevet innehåller rekommendationer på nya produkter som du kan vara intresserad av, kampanjer eller andra nyheter gällande Hatstore och produkterna vi säljer.

Vill du inte ta del av nyhetsbrevet så kan du när som helst välja att säga upp dig från det på följande sätt genom att klicka på länken ”Unsubscribe” som finns i botten på alla nyhetsbrev.

SMS-utskick utkommer 5–10 gånger per år och innehåller rekommendationer på nya produkter som du kan vara intresserade av, kampanjer eller andra nyheter gällande Hatstore och produkterna vi säljer. Vill du inte ha SMS-utskick så kan du när som helst välja att avanmäla dig. I varje SMS finns instruktioner för avanmälning. Följ dem så spärras du från våra SMS-utskick.


10. Kontakt

Om du behöver kontakta våra Service Heroes kan du antingen nå oss via telefon eller email.

Telefon: 0480 780 820

Du når oss på telefon på vardagar mellan 09.00-12.00 (helger och röda dagar exkluderade).

Email: info@hatstore.se

Vi strävar att svara på ditt mail inom 24 timmar på vardagar (helger och röda dagar exkluderade).

 

HQ - Hatstore World AB
Amerikavägen 10
393 56 Kalmar
Sverige
VAT.nr SE556913543601

Org.nr: 556913-5436