0480 780 820 Mån-Fre 09-12

Köpvillkor

Allmän information

Hos på Hatstore.se är det säkert, enkelt och fritt från obehagliga överraskningar att handla. Vi har alltid 30 dagars öppet köp. Enhetsfrakt på 19 kronor samt snabba leveranser på 1-2 vardagar. Nedan följer våra fullständiga villkor. 

Ångerrätt

På Hatstore.se har du 30 dagars öppet köp. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att varan mottagits. För att öppet köp ska kunna nyttjas krävs att produkten är oanvänd och i absolut nyskick samt att klistermärken och eventuella lappar finns kvar.  Vid byte står vi för de fraktkostnader som det innebär. Vid ren retur står ni som kund för returfrakten. 

Läs mer om hur du returnerar och byter varor här

Leveransvillkor och fraktkostnad

Fraktkostnad & Leveranssätt

Leverans sker med DHL. Fri frakt gäller för order över 499 kr, annars kostar frakten 19 kr. DHL:s leveranstid är normalt 1 dag, dock 2 dagar norr om Hudiksvall samt Gotland, och 3 dagar norr om Boden. För att se exakt leveranstid för just ditt postnummer så klicka här och välj "Paket och pall" samt "39234" som avsändarpostnummer. Du har rätt att häva köpet vid eventuell leveransförsening, förutsatt att order ännu inte är skickad.

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör och DHL.

Skador på paket

Upptäcker du ett skadat paket ska du anmäla detta direkt på plats. Du gör en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället. Kontakta även oss om skadan, vid mejl uppge ordernummer och namn i ämnesraden.

Ej uthämtade paket

Ni har 14 dagar på er att hämta ut ert paket. Vid  ej uthämtat paket kommer ni att debiteras på 100 kronor för att täcka våra kostnader för returfrakt och administration. 

Betalning och säkerhet

Alla priser är inklusive moms (25%).

Vår betalningsleverantör är Klarna som tillhandahåller betalning via kort, internetbetalning, faktura och delbetalning. Vi tar inte ut någon avgift för något av våra betalsätt. I kassan finner ni Klarnas egna villkor. 

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, med andra ord helt säkra. Hatstore.se är med i Rådet för E-handelscertifiering i Sverige som är en certifiering för webbutiker som når upp till deras krav kring säkerhet och trygghet.

Genom att klicka på "Slutför köp" accepterar du som kund att köpet innebär ett betalningsansvar.

Försäljning till minderåriga

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

Reklamationer

Vi svarar för att våra varor ska vara felfria vid leverans. Sömmar och spännen ska vara intakta.

Om ni misstänker att ni fått en felaktig vara, vänligen kontakta oss via mail på info@hatstore.se. Skriv Reklamation och ordernummer i ämnesraden samt en kort beskrivning om vad som är fel med varan. Om ni har möjligt, skicka gärna med en bild.

Förutsatt att produkterna inte är det vid leverans, är missfärgade produkter inget som omfattas ej av reklamation då det betraktas som slitage.

Vi är mån om våra kunder och vill därför komma överens om en lösning som passar båda parter. Vid eventuell tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Alternativ tvistelösning: http://ec.europa.eu/odr

Personuppgifter & Cookies

Information om vilka personuppgifter vi samlar in, till vilket syfte samt hur vi behandlar dem beskrivs i vår cookie och integritetspolicy som du finner här. Vid godkännande av Hatstore Scandinavia AB:s köpvillkor godkänner du även vår Integritetspolicy. Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du vår användning av cookies i enlighet med vår cookies policy.

Nyhetsbrev/SMS-utskick

När du handlar från Hatstore Scandinavia AB får du också möjligheten att ta del av vårt nyhetsbrev som utkommer 1–2 gånger i veckan. Nyhetsbrevet innehåller rekommendationer på nya produkter som du kan vara intresserade av, kampanjer eller andra nyheter gällande Hatstore och produkterna vi säljer. SMS-utskick utkommer 5–10 gånger per år och innehåller rekommendationer på nya produkter som du kan vara intresserade av, kampanjer eller andra nyheter gällande Hatstore och produkterna vi säljer. 

Vill du inte ta del av nyhetsbrevet så kan du när som helst välja att säga upp dig från det på följande sätt:

  1. Klicka på länken ”Unsubscribe” som finns i botten på alla nyhetsbrev.
  2. Skicka ett mejl till info@hatstore.se och meddela oss att du inte längre önskar få nyhetsbrev.

Vill du inte ha SMS-utskick så kan du när som helst välja att avanmäla dig på följande sätt:

  1. I varje SMS finns instruktioner för avanmälning. Följ dem så spärras du från våra SMS-utskick.
  2. Skicka ett mejl till info@hatstore.se och meddela oss att du inte längre önskar få SMS-utskick från oss.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella mindre avvikelser på produkternas utseende, brodyr och form.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vi jobbar alltid för att våra bilder ska vara så verklighetstrogna som möjligt, men vi kan inte garantera att din skärm återger produkterna helt korrekt.

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör och DHL.

Vi reserverar oss även för slutförsäljning. 

Bedrägeri

Vid misstänkt bedrägeri kommer kontakt att tas med polisen. Alla bedrägeri polisanmäls.

Villkor personalisering

Villkor personlig brodyr

  • Ångerrätt gäller inte på produkter med personlig design i form av brodyrer, flaggor, märken och text.
  • Leveranstid för vanlig Custom Made: 2-4 dagar
  • Leveranstid för stororder(10st+) och Logo: 5-12 dagar
  • Visualiserade bilder är endast en ungefärlig förhandsgranskning av slutgiltig produkt. Vi reserverar oss för eventuella mindre avvikelser-
  • Vi förbehåller oss rätten att neka brodyrer som innehåller olämpligt innehåll.

Designa-själv-verktyget / Custom Made:

På https://hatstore.se/custom-made/ finns möjligheten att beställa egendesignade kepsar och mössor. Du kan designa med bildmotiv, utvalda typsnitt och egna logos i design-själv-verktyget.

De flesta kepsar går att brodera på fronten, sidorna och baksidan. Mössor går att brodera på front och baksida. Vilka sidor som erbjuds att broderas på beror från modell till modell. Det visas tydligt i design-själv-verktyget vilka sidor som går att brodera. Mössorna kan broderas på fram- och baksidan. Vi har inte möjligheten att brodera utanför ”RAMARNA” som syns i design-själv-verktyget.

Patcher:

På flertal kepsar erbjuder vi patcher med motiv och flaggor. Alla världens flaggor finns dessvärre inte tillgängliga men vi tar gärna emot önskemål på motiv och flaggor.

Sidobrodyr:

De flesta produkter erbjuder vi även sidobrodyr. Notera att vid köp av keps med sidobrodyr, broderas det endast på sidorna, ej bak eller fram. För brodyr på fram eller baksida hänvisar vi till Designa-själv-verktyget / Custom Made. 

Priser:

Priserna som gäller finns sammanställda på: https://hatstore.se/custom-made/

Ändringar:

Ändringar av design är möjligt om vår kundtjänst hinner stoppa ordern före produktion, därför gäller det att kontakta kundtjänsten direkt om fel uppdagas. Dubbelkolla alltid orderbekräftelsen.

Logo-orders som är påbörjade går att avbryta, dock mot kostanden för logohanteringen på 250 kronor.

Copyright:

Vi respekterar copyright och förbehåller därmed rätten att avbryta beställningar som inskränker på upphovsrätten/copyright.

Vid uppladdning av logo eller bild försäkrar du oss att du har fullständiga rättigheter att använda logotypen eller bilden. Vid beställning accepterar du vårt köpevillkor och vi befrias av från alla fordringar och anspråk som görs gällande brott mot upphovsrättsskyddet och copyright.  Du blir och är ansvarig att skriftlig tillåtelse för logotypens användning i kommersiellt syftes, finns om behov uppstår. Med detta köpevillkor friskrivs Hatstore för alla kostnader för försvaret och övriga kostnader som uppstår om det blir domstolshandling.

Reservationer:

Vi reserverar oss för eventuella mindre avvikelser på produkternas utseende, brodyr och form.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Vi jobbar alltid för att våra bilder ska vara så verklighetstrogna som möjligt, men vi kan inte garantera att din skärm återger produkterna helt korrekt.

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör eller transportör.

Runda och fyrkantiga loggor reserverar vi oss eventuella mindre avvikelser (ej exakt rund eller exakt fyrkantig).