Kontakta oss      Om Hatstore                                                                  1-2 dagar leverans     Frakt 19 kr - fri frakt över 500 kr      Fri faktura - Klarna

 

Köpvillkor

 

Allmän information

Hos på Hatstore.se är det säkert, enkelt och fritt från obehagliga överraskningar att handla. Vi är certifierade av Rådet för E-handelscerifiering i Sverige. Läs mer om vår certifiering här. Vi har alltid 30 dagars öppet köp. Enhetsfrakt på 19 kronor samt snabba leveranser på 1-2 dagar. Nedan följer våra fullständiga villkor. 

 

Ångerrätt

På Hatstore.se har du 30 dagars öppet köp. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att varan mottagits. För att öppet köp ska kunna nyttjas krävs att produkten är oanvänd och i absolut nyskick samt att klistermärken och eventuella lappar finns kvar.  Vid byte står vi för de fraktkostnader som det innebär. Vid ren retur står ni som kund för returfrakten. 

Läs mer om hur du returnerar och byter varor här.

 

Villkor personlig brodyr

- Ångerrätt gäller inte på produkter med personlig design i form av brodyrer, flaggor, märken och text.

- Leveranstid 2-4 dagar

- Visualiserade bilder är endast en ungefärlig förhandsgranskning av slutgiltig produkt. Vi reserverar oss för eventuella mindre avvikelser.

- Vi förbehåller oss rätten att neka brodyrer som innehåller olämpligt innehåll.

 

Leveransvillkor och fraktkostnad

Fraktkostnad & Leveranssätt

Leverans sker med Postnord. De skickas som 1:a-klass Varubrev. Fri frakt gäller för order över 500:- annars kostar frakten 19 kr. Order som kommer in före kl 13.00 på arbetsdagar skickas alltid samma dag. Postens leveranstid är normalt 1 dag, dock 2 dagar norr om Hudiksvall samt Gotland, och 3 dagar norr om Boden. För att se exakt leveranstid för just ditt postnummer så klicka här och välj "Paket och pall" samt "39234" som avsändarpostnummer. Du har rätt att häva köpet vid eventuell leveransförsening, förutsatt att order ännu inte är skickad.

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör och Postnord

 

Skador på paket

Upptäcker du ett skadat paket ska du anmäla detta direkt på plats. Du gör en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället. Kontakta även oss om skadan, vid mejl uppge ordernummer och namn i ämnesraden.

 

Ej uthämtade paket

Ni har 14 dagar på er att hämta ut ert paket. Vid  ej uthämtat paket kommer ni att debiteras på 100 kronor för att täcka våra kostnader för returfrakt och administration. 

 

Betalning och säkerhet

Alla priser är inklusive moms (25%).

Vår betalningsleverantör är Klarna som tillhandahåller betalning via kort, internetbetalning, faktura och delbetalning. Vi tar inte ut någon avgift för något av våra betalsätt. I kassan finner ni Klarnas egna villkor. 

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, med andra ord helt säkra. Hatstore.se är med i Rådet för E-handelscertifiering i Sverige som är en certifiering för webbutiker som når upp till deras krav kring säkerhet och trygghet.

 

Genom att klicka på "Slutför köp" accepterar du som kund att köpet innebär ett betalningsansvar.

 

Försäljning till minderåriga

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

 

Reklamationer

Vi svarar för att våra varor ska vara felfria vid leverans. Sömmar och spännen ska vara intakta.

Om ni misstänker att ni fått en felaktig vara, vänligen kontakta oss via mail på info@hatstore.se. Skriv Reklamation och ordernummer i ämnesraden samt en kort beskrivning om vad som är fel med varan. Om ni har möjligt, skicka gärna med en bild.

Förutsatt att produkterna inte är det vid leverans, är missfärgade produkter inget som omfattas ej av reklamation då det betraktas som slitage.

Vi är mån om våra kunder och vill därför komma överens om en lösning som passar båda parter. Vid eventuell tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Alternativ tvistelösning: http://ec.europa.eu/odr

 

Personuppgifter

Hatstore.se är noggranna med era personuppgifter. Därför ger vi absolut inte ut dem till någon tredje part eller samarbetspartners. Så länge ni inte godkänner att bli kontaktade av Hatstore.se via E-post eller sms så kommer vi inte att göra det. 

 

Vi garanterar: 

Att era personuppgifter inte säljs till tredje part.

Att personuppgifter lagras säkert.

Att ingen som inte är behörig får ta del av dem.

Att ni inte får någon form av nyhetsbrev eller sms från oss ifall ni inte har godkänt det. 

 

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella mindre avvikelser på produkternas utseende, brodyr och form.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vi jobbar alltid för att våra bilder ska vara så verklighetstrogna som möjligt, men vi kan inte garantera att din skärm återger produkterna helt korrekt.

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör och Postnord.

Vi reserverar oss även för slutförsäljning. 

 

Bedrägeri

Vid misstänkt bedrägeri kommer kontakt att tas med polisen. Alla bedrägeri polisanmäls.

 

Välj lag